Hva er den beste måten å unngå klosset og spenning fylt familie måltider Denne Thanksgiving sesongen? Showtime har du dekket med muligheten til å se en annen familie oppleve en ekstremt vanskelig og anspent middag i stedet! Stephen Karam tar sitt eget spill og bringer det til den store skjermen, så vel som den lille skjermen. Menneskene slipper sitt publikum inn i en rundown og historisk duplex I New York city som Blake familien kommer for en familie middag sammen. Hva kan gå galt?

La oss sette opp spillerne, skal vi? Patriarken Til Blake-klanen spilles av Ingen andre Enn Richard Jenkins selv. Jenkins er en av de karakteraktørene som aldri får nok kreditt(til tross for å ha Noen Oscar-nominasjoner under beltet). Fair fra sin farcical tur som en far I Step Brothers, Jenkins rolle i denne filmen er hemmelighetsfull, intens, og fordømmende. Det er et mysterium om ham, og han kommer til å bøye sine koteletter i en haunting siste sekvens som forlot meg opprørt å si mildt. Jayne Houdyshell er undervurdert tillegg i filmen som utøver med minst mulig navn anerkjennelse. Ikke la det lure deg…hun er kraftig i sine stille øyeblikk og hennes bite mothaker i konflikt. Amy Schumer gir en ukarakteristisk dramatisk vending, og hun bærer hennes karakter bagasje med usikkerhet Og falske smil Beanie Feldstein fortsetter sin dramatiske strek med en sterk viser som ønsker å være artist på kant med sine foreldre (en brodd hun kastet på hennes mor var villmann). Steven Yeun er vanskelig og offbeat partner Av Feldstein er som bringer en frisk og annen tilnærming til situasjonen. Til slutt er June Squibb perfekt som den demensrøde bestemoren som dreper den i hver scene.

Det var mye om skuespillerne og karakterene, ikke sant? For å være ærlig, er dette et selvstendig drama (kanaliserer sine spillrøtter) som lever og dør av forestillingene…ikke bekymre deg, de leverer alle varene. Men hva med deres handlinger og dialog? Oversetter Karams lek godt inn i det kinematiske riket? Det er mye drama og spenning å kaste rundt her. Hver skuespiller får mye å jobbe med og deres pre-film relasjoner føles ekte og ekte. De forskjellige avslører og mysterier kastet i legge spenning godt og pakke en punch.

Men å regissere en film er ganske forskjellig fra et spill…Stiger Karam til anledningen? Spenningen … er … ekte jeg var på kanten av setet mitt og ventet på at spenningene skulle blåse. For hver blåst lyspære som bringer snarky og fordømmende kommentarer, det var nok av hår står på slutten for meg. Den riste opp det visuelle, kameraet navigerer denne mørke og klaustrofobiske omgivelser som er perfekt for historien blir fortalt. Rikelig er sagt om drømmer i denne filmen, og Når Karam begynner å plage noe mindre enn vanlig i duplekset, sparker filmen virkelig inn i utstyret. De siste øyeblikkene er sjokkerende og angst inducing for ikke bare tegnene, men for publikum også.

Men hvem vil virkelig bruke tid på å oppleve slik ubehag når du kan få det fra din egen familie? Menneskene slo på noe virkelig menneskelig (duh) og relatable. Hvis dette ikke høres ut som din type film…it sannsynligvis ikke. hvis du setter pris på når en film kan levere en bevegelig og relatable opplevelse på en virkelig kunstnerisk måte, vil du ikke bli skuffet over denne.