Hvem er klar For Lin Manuel Miranda å gå tilbake til Å lage Noen Disney musikk? Hvordan har han tid? I utgangspunktet har de store navnefilmene I år Miranda festet i noen form eller form (åpenbart en overdrivelse, men slags sant). Med sin regidebut ute På Netflix, lever Hans nyeste musikk Opp Disney Animations nyeste Encanto. Tenk deg … en landsby beskyttet av magi og ledet av en familie som alle har magiske evner. Bortsett fra en…det må være litt tid for konflikt, ikke sant? Stakkars Mirabel. Hun bor i skyggen av resten av hennes familie før hun finner en profeti fra hennes mystiske Onkel Bruno sier hun vil få til ødeleggelse av deres magiske hjem.

Høres ut som en gal morsom tur, ikke sant? Denne fortellingen er en av De mer unike Fra Disney animasjon. Det er ingen tradisjonell Disney skurk eller stor ondsinnet konflikt. Denne historien er en mye mer intern historie om en familie. Hva skjer når de stigende spenningene blant en familie treffer feberhøyde? Denne filmen kjører med denne ideen og fokuserer på tegn og menneskelige forbindelser. Selv med så mye magi kastet inn, mister historien aldri den menneskelige kontakten. Charlise Castro Smith bidrar til å skape en rørende og personlig historie. Som den svarte sauen i en familie, vet jeg hvordan det føles å ikke passe helt inn. Mirabel er en fantastisk og endearing tilstedeværelse for å bli med på denne reisen av selvoppdagelse.

Når du ser en animert film, må selve animasjonen være en stor del av det, ikke sant? Først av, Encanto er en nydelig film fra start til slutt. De levende farger og vakker design bringe masse liv til denne personlige og dyptfølt fortelling. Castro Smith fungerer som en co-regissør Sammen Med Jared Bush og Byron Howard som fordeler filmen med autentisitet. Jeg husker Da Brave gjorde bølger med hår, men hele kastet av tegn i Encanto har teksturert og nydelig hår. Detaljnivået i denne filmen er inspirerende. Til tross for å finne sted i bare ett (magisk) hjem, tilbyr filmen mange forseggjorte og spennende dødballer. En skummel krypkjeller, en blomstrende hage rom, og en sand grav som ville gjøre Aladdin sjalu … for mye å nyte!

Hva annet bringer mye liv til filmen? Denne stemmen kastet! Kan De bare legge Stephanie Beatriz til alt? Hennes søte og lagdelte ytelse som Maribel er endearing og gjør det enkelt å bli forelsket i denne karakteren. John Leguizamo bringer sine store veteran vokal ytelse talenter til denne filmen og gjør for en av De mest morsomme figurer I Bruno. Det er mange morsomme forestillinger i filmen, Men Maria Cecilia Botero gir Abuela gravitas og gir noen av de beste følelsesmessige øyeblikkene i filmen.

Hvordan har jeg ikke nevnt noe av musikken i en gjennomgang av En Disney Animation musical? Miranda gjør det han gjør best…lage elektronisk musikk med stor variasjon. Hjertet Og sjelen Til Encanto er i de vakre og engasjerende sangene. Enten det er en duett mellom to søstre som endelig forbinder Eller forteller en historie Om Brunos forfengelige profetier, er hver sang en banger. Jeg ønsket å hoppe opp og bli med på dansen som skjer på skjermen. Musikken er en perfekt kirsebær på toppen av denne vakre og bevegelige nye filmen som fortjener din tid og støtte.